Aktualności
zmarł Piotr Palm
Redaktor: TMZB
20.01.2017.

W głębokim smutku zawiadamiamy, że 19.01.2017r zmarł nasz Przyjaciel Piotr Palm.

Piotr należał do TMZB od 2004r. Pozostanie w naszej pamięci jako wspaniały człowiek, społecznik, wychowany w tradycji i poszanowaniu każdego człowieka.  Przez całe życie studiował i żył w trzech kulturach w Niemczech , Polsce i Czechach.

Losy jego plączą się z wieloma miejscami od Hejnic, Ferdynandow, Opolna Zdrój, Bogatyni, Pomorze Szczecińskie, okolice nadmorskie – Trzebiatów, Lotnisko Kamp (Rogowo).

Potomek znanego nazwiska w Bogatyni – Preibisch.

Od kiedy przyszedł do naszego Stowarzyszenia stał się dla nas wzorem i znawcą budowy domów przysłupowych (był architektem i sam mieszkał w takim domu, przez siebie wybudowanym). Opowiadał historie, które wszystkich fascynowały. Wspólnie wydaliśmy informator o domach przysłupowych, jedyny na rynku. Entuzjasta i pasjonat historii Górnych Łużyc.

Piotrze będzie nam Ciebie brakowało.

Pogrzeb odbędzię się 30.01.2017r.
godz. 14:00 w Kościele w Hainewalde

Poniżej link gdzie możecie poznać wspomnienia Piotra Palma, spisane przez niego samego.

Wspomnienia Piotra Palma  , wersja niemiecka

Galeria

Dwie wyprawy - Śnieżka i Szrenica
17.01.2017.

Początek roku 2017 przyniósł dużo śniegu i wyjątkowe dwie soboty, które wykorzystaliśmy na wyjazdy w góry. Jeśli pogoda dopisuje nie czekajcie ani chwili i odważnie wyjeżdżajcie. Nasze spontaniczne wyprawy kosztowały nas dużo wysiłku fizycznego, ale zadowolenie jest nieocenione. Wyjazd z Bogatyni wczesnym rankiem godzina 8:00 i wyraźny cel dotarcia, raz na Śnieżkę drugim razem szczyt Szrenica.

Wędrówka po zmarzniętym lub głębokim śniegu wymaga dobrych butów, mogą być kolce i ochrona przed zamoczeniem to połowa bezpieczeństwa.

Czytaj wiecej

Sylwester troch inaczej
04.01.2017.

Po raz drugi postanowiliśmy powitać Nowy Rok w terenie, czyli spacer i zabawa prawie na powietrzu do 4:30 rano. Członkowie TMZB oraz chętne osoby o 20:00 wyruszyli na 2,5 godzinną wędrówkę  po okolicy. Trochę asfaltem trochę po lesie, czas szybko minął i znowu jesteśmy w rezydencji Jarka Wawruczuka, czyli stara Tawerna. Tu dzięki uprzejmości Pana Jarka gorący Sylwester pod wiatą. Wcześniej oczywiście przygotowania, ten moment jest niezwykle ważny, bo wprowadza doskonały nastrój, integracje i dużo radości. Zwracam uwagę na zalety tak witanego Nowego Roku:

Czytaj wiecej

Przedświąteczny spacer
13.12.2016.

W szyscy piszą jak dbać o zdrowie, którą stosować dietę i oczywiście najlepszy ruch. Czy można to pogodzić z polską tradycją świąteczną, porządkami i całą zawieruchą? Coraz częściej ludzie starają zadbać również o siebie. Nawet w Bogatyni można się skrzyknąć i wyjść na spacer, na pewno nie zabłądzisz. Okazja Mikołajowa w naszym Stowarzyszeniu to też tradycja, wyruszyliśmy odpowiednio wcześnie i zdążyliśmy jeszcze przed zmrokiem wrócić do domu. Spacer w kierunku Markocic, przejściem granicznym do Czech, bez większego wysiłku wejście na wieżę w Heřmanicach, popatrzenie – co widać w okolicy? Następnie przez Kunratice polami lasami, od strony Zalewu znowu w Bogatyni, mamy 15 km z buta. Końcowy przystanek tym razem nie w Czechach, a rodzimej „knajpce” Hoker. Niewielkie pieniądze i bardzo dobre pierogi postawiły wszystkich na nogi – polecamy. Towarzystwo doborowe, pogoda jak na zamówienie, z porządkami zdążymy później

www.goryizerskie.pl/?file=art&art_id=1638

Zapraszamy do galerii

PS.

W Heřmanicach w sobotę 17 grudnia tuż za przejściem Huta Szkła otwarta dla turystów

Czeski Raj. 2016-11-19
21.11.2016.

Valečov - Valecovske skalni svetnicky -ścieżka edukacyjna Prihrazskymi skalami-Studený průchod – Mužský.

Czeski Raj po raz 7, czyli kolejna wycieczka w nowy rejon. Sobota, mimo nieszczególnej pogody auta pełne – 20 osób. Spacer rozpoczęliśmy od Valečova - ruiny zamku. Miejsce ciekawe krajobrazowo, w lesie idziemy wzdłuż ścieżki edukacyjnej dla dzieci, która może zainteresować również dorosłych. Szlak oznakowany, w poszczególnych punktach ustawione tablice. Tekst i zdjęcia przybliżają piękno natury oraz wiadomości z odległej historii. Czeski Raj jest krainą szeroko opisywaną przez turystów, wiele propozycji możecie również doczytać na stronach czeskich. Wspomnę że są to miejsca osnute legendą, różnymi opowiastkami i baśniami. Z ogromnej ilości legend wybrano dwanaście, tych najbardziej charakterystycznych dla poszczególnych rejonów. Czeski Raj został w ten sposób podzielony na 12 miejsc, po których można wędrować z legendarnymi postaciami. Zakątki Czeskiego Raju poznajemy prze cały rok, bez względu na pogodę, rozpoznajemy miasta i charakterystyczne formy skalne, zamki i ruiny zamków oraz ciekawostki przyrodnicze. Z Bogatyni autem w jedną stronę przejechaliśmy około  70 km, pieszej  wędrówki 11 km. Jeśli dodamy do tego miło spędzony czas w gronie przyjaciół i wspólny obiad, sobota wypełniona do wieczora. Bliski region od naszej granicy polecamy wszystkim, którzy szukają ciekawej przygody w wolną sobotę.
W załączeniu mapka, więcej doczytajcie na stronach:

www.cesky-raj.info/pl/w-drowka-turystyka-3

www.turistika.cz/mista/valecov

www.cesky-raj.info/dr-pl/640-vrch-muzsky.html

Zapraszamy do galerii

««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 10 - 18 z 152

PTSM w Lubaniu

Niewidomi na tandemach

www.niewidominatandemach.pl

Budowa Zalewu w Bogatyni

Krótka kronika budowy Elektrowni Turów

Nasze projekty

energia

Pomnik wojenny w Markocicach

Drugie życie pomnika

Informator o domach przysłupowych

Informator_wydanie 2

Warning: curl_exec() has been disabled for security reasons in /home/tmzbbo/domains/tmzb.eu/public_html/templates/rhuk_milkyway10/index.php(164) : eval()'d code(1) : regexp code(1) : eval()'d code on line 76