Aktualności
Zamek Czocha
Redaktor: TMZB
05.10.2013.

Sample ImageW sobotę 5 października 2013 r. piękna jesienna pogoda zachęciła kilka osób na wypad rowerowy na zamek Czocha koło Leśnej, gdzie odbywał się III ŚLĄSKI TURNIEJ RYCERSKI.

Wyruszamy 11 osobową grupą o 9:40 z przed BOK i po około 3 godzinach dojeżdżamy do bram zamku. Zwykle wejście na dziedziniec jest bezpłatne, ale dziś w związku z turniejem, trzeba kupić bilety. Większość z nas kupuje wejściówki i podąża na zwiedzanie zamku. Pozostali pilnują rowery albo udają się na przejażdżkę na pobliską zaporę złotnicką.

Jesienne dni są coraz krótsze i nie możemy sobie pozwolić na udział w całej imprezie jeśli nie chcemy wracać po ciemku. Po ok. 2 godzinach wyruszamy w drogę powrotną. Do Bogatyni docieramy po godz. 18. Na licznikach mamy ponad 75km.

Informacje o zamku dostępne są na stronie http://www.zamekczocha.com/

Galeria zdjęć z wyjazdu.

VI Międzynarodowy Turystyczny Maraton Rowerowy - Mysłakowice
Redaktor: D.W.
20.09.2013.

Sample ImageWyjazdy cykliczne to takie, które planujemy coraz lepiej, dokładniej. Niestety do jazdy na rowerze zawsze dochodzi ryzyko pogody, chociaż najważniejsza jest pogoda ducha. „Wrzesień jeleniogórski” co roku przygotowywany przez LZS Jelenia Góra sekcja PROFI to impreza na którą wyjątkowo chętnie jeździmy  http://profi.blog.onet.pl/
W tym roku w Mysłakowicach  organizatorzy zagwarantowali pobyt z noclegiem, konkursy i gry na świeżym powietrzu oraz serdeczną i miłą atmosferę. Poranny deszcz wzbudził wiele niepokoju i plany uległy lekkim zmianom. Mimo to uczestnicy dopisali, przybyła grupa  z Bautzen (D) i Jablonca (Cz), z którymi spotykamy się od kilku lat. Zaskoczeniem dla naszych przyjaciół było to, że mimo ulewnego deszczu w Jeleniej Górze, my odważnie przyjechaliśmy na rowerach z Bogatyni do Mysłakowic ponad 80 km. Ciekawe i odpowiednio dopasowane konkursy zachęcały do działania i ... do zdobycia 6 medali w tym: 2 złote, 2 srebrne i 2 brązowe. Radości nie było końca, dodatkowo Jacek z naszej „drużyny” uzyskał największą liczbę punktów i miał okazję pochwalić się dobrą znajomością wiedzy o regionie.

Liberec - dni europejskiego dziedzictwa
Redaktor: Marzena Szkudlarek
16.09.2013.

My Bogatynianie często nie doceniamy położenia naszego miasta. W najbliższym otoczeniu, w zasięgu jednodniowej wycieczki mamy Izery i Góry Łużyckie z ich licznymi szlakami do wędrówki i jazdy rowerem, wieżami widokowymi i schroniskami, zamki i pałace w trzech krajach, Nysę po której można pływać kajakiem lub pontonem, a także historyczne miasta. Po obu stronach Nysy i po obu stronach gór rozwija się nowoczesna infrastruktura turystyczna, pojawiają się centra spa, tory saneczkowe, udostępnia się sztolnie, otwiera nowe muzea i organizuje liczne i coraz ciekawsze imprezy promujące region.

Do mieszkańców naszego miasta często nie docierają informacje o tym, co ciekawego dzieje się w regionie styku trzech krajów. Staramy się wypełnić tę lukę.

Tym razem chcemy opowiedzieć o dniach dziedzictwa europejskiego w Libercu.

Czytaj wiecej

Rezerwat "Grądy koło Posady"
Redaktor: J.B.
26.08.2013.

Mało chyba kto wie, że mamy w gminie rezerwat leśny „Grądy kolo Posady” o powierzchni 5,27 ha założony 12 czerwca 2002r, obejmujący ochronę naturalnych lasów grądowych porastających krawędź doliny Nysy Łużyckiej o charakterze przełomu.

Przełomowa Dolina Nysy Łużyckiej wchodzi również do obszaru Natura 2000. Krajobraz rezerwatu ma charakter podgórski i ze względu na obecność drzewostanu z lipami, klonami i jaworem jest unikatowy w skali Polski. Drzewostan ma 120-150 lat, a wymiary pomnikowe osiąga tutaj około 30 gatunków dorodnych dębów, lip i buków. Występuje tu 140 gatunków roślin naczyniowych oraz 8 gatunków mszaków. Znaleźć tu można dwa gatunki chronione: częściowo bluszcz i ściśle parzydło leśne.

Krzeszów
Redaktor: J.B.
26.08.2013.

Chełmsko Śląskie i Krzeszów to dwie miejscowości obok siebie z bogatą ofertą turystyczna. Pojechaliśmy tam busem przez Czechy, Zakręt Śmierci i Lubawkę w siedemnastoosobowej grupie. Naszym głównym celem była figura Jana Nepomucena niezbędna doz dobycia diamentowej odznaki turystycznej PTTK.

Chełmsko Śląskie, niegdyś będące miastem swoje losy związało z klasztorem cystersów w Krzeszowie, aż do 1810r. Zasłynęło z wyrobu płótna lnianego oraz sukna. Miejscowość zachowała średniowieczny układ urbanistyczny z zabytkowymi kamienicami wokół rynku i centralnie usytuowana studnią. Ciekawostkę stanowią należące niegdyś do tkaczy domki zwane „Dwunastoma Apostołami” (obecnie stoi 11) wybudowane specjalnie dla sprowadzonych w 1707 r. tkaczy z Czech. Ze stojących niegdyś „Siedmiu Braci” – domków bawarskich tkaczy adamaszku pożarom nie poddał się jedynie jeden.

Czytaj wiecej

««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 82 - 90 z 153

PTSM w Lubaniu

Niewidomi na tandemach

www.niewidominatandemach.pl

Budowa Zalewu w Bogatyni

Krótka kronika budowy Elektrowni Turów

Nasze projekty

energia

Pomnik wojenny w Markocicach

Drugie życie pomnika

Informator o domach przysłupowych

Informator_wydanie 2

Warning: curl_exec() has been disabled for security reasons in /home/tmzbbo/domains/tmzb.eu/public_html/templates/rhuk_milkyway10/index.php(164) : eval()'d code(1) : regexp code(1) : eval()'d code on line 76