Aktualności
Karkonosze 2014
Redaktor: Marzena Szkudlarek
16.10.2014.

Po raz kolejny z rzędu, tym razem w grupie piętnastu turystów uczestniczyliśmy w XVI Międzynarodowym Rajdzie Górskim „Karkonosze2014”. Trasę wybraliśmy średnio trudną, dwudniową z noclegiem w schronisku PTSM „Skalnik” w Bukowcu. Bukowiec to niewielka miejscowość w Kotlinie Jeleniogórskiej z pałacem hrabiny von Reden – fundatorki kościółka Wang. Wyruszyliśmy z małym opóźnieniem przez Mrowiec, Mysłakowice, drogą królewską przez Karpnickie Stawy do Karpnik. Trasa pozwoliła nam obejrzeć pałac królewski w Mysłakowicach, w którym obecnie działa szkoła podstawowa oraz będący w remoncie pałac w Karpnikach.

Wleń 2014
Redaktor: Marzena Szkudlarek
16.10.2014.

We wrześniu, pięcioosobowa grupa turystek przeszła 27-kilometrową trasę od Wlenia do Siedlęcina prowadzącą przez park krajobrazowy doliny Bobru. Wędrówkę rozpoczęłyśmy na rynku we Wleniu, niewielkim , malowniczym miasteczku założonym przez Henryka Brodatego i  jego żonę Jadwigę Śląską, uznaną później za świętą. Nad miasteczkiem wznoszą się ruiny jednego z najstarszych zamków na terenie Polski, które są obecnie restaurowane. Okolica zamku objęta jest rezerwatem „Góra Zamkowa”, gdzie można zobaczyć prastare poduszki lawowe, na których wznoszą się fundamenty grodu. Z wieży rozciąga się malowniczy widok na Góry Izerskie, Pogórze Kaczawskie i Karkonosze.

Wrzesień jeleniogórski 2014
Redaktor: TMZB
12.09.2014.

Sample ImageJak w latach ubiegłych, tak i w tym roku wyjechaliśmy rowerami na imprezę "Wrzesień Jeleniogórski”. Na zaproszenie Sekcji Turystyki Rowerowej i Narciarstwa Biegowego PROFI w Jeleniej Górze tradycyjnie przyjechali również uczestnicy z Niemiec i Czech. Tegoroczny wrzesień spędziliśmy w Gruszkowie. Zachęcamy do odwiedzin i polecamy "Agroturystykę pod gruszą" www.grusza.eu. Na trasie rowerowej w najpiękniejszych rejonach Karkonoszy mieliśmy do zwiedzania wiele ciekawych miejsc np. Pałac w Łomnicy, zamek w Karpnikach, wieża widokowa w Radomierzu...

Rowerzyści z Gdańska w Bogatyni
Redaktor: D.W.
11.09.2014.

Sample ImageJeśli ktoś myśli, że do Bogatyni nikt nie przyjeżdża na wycieczki to się bardzo myli. W minione wakacje do naszego Stowarzyszenia zgłaszali się chętni, którzy potrzebowali pomocy w organizacji trasy, zwiedzania lub polecenia dobrego noclegu. My w miarę własnych możliwości chcemy pomagać każdemu kto się do nas zgłosi. Niestety nie prowadzimy biura turystycznego, możemy za to służyć własnym przykładem i doświadczeniem.

Tak też się stało, gdy przypadkowo na ulicy w Bogatyni spotkaliśmy osoby, które chciały naprawić rower. Nasze miasteczko było na trasie do pokonania w stronę Gdańska, gdzie mieszkali. Sami doskonale wiemy, że od miejscowych można dowiedzieć się najwięcej. Nowi znajomi już po chwili, umówili się z nami na następny dzień do wspólnej jazdy na rowerze. Niepewnie zgodzili się na trasę wyznaczoną przez naszego przewodnika Leszka. Rano punktualnie, wspólnie wyruszyliśmy w kierunku Czech, Niemiec, by zakończyć dzień w Łagowie. Smutne było jedynie to, że w samej Bogatyni niewiele atrakcji, brak prawdziwej informacji turystycznej, nie wspomnę o mapach, czy folderach. Nasza grupa z nowymi przyjaciółmi pokonała tego dnia 90 km. Rozstaliśmy się wymieniając maile i adresy. Pozdrawiamy gorąco rowerzystów z Gdańska - jeśli kiedykolwiek znowu tu będziecie nie zapomnijcie zadzwonić.

Zdjęcia w galerii

Z wizytą u sąsiadów za miedzą
Redaktor: D.W.
27.08.2014.

Sample ImageNa zaproszenie niemieckiego stowarzyszenia „Obere Mandau / Spreeuqellen”, wyjechaliśmy do sąsiadów by  świętować u nich zapoczątkowany w tym roku Dzień Górnych Łużyc. Spotkanie odbyło się dla upamiętnienia historii i powstania Związku 6 Miast Łużyckich – symbol polsko – niemieckiego partnerstwa. Wieczór miał charakter biesiady przy ognisku, wspólne śpiewanie oraz wysłuchaniu krótkiej historii Łużyc. „Dzisiaj główną ideą związku jest popularyzowanie historii regionu, walorów turystycznych i kultury w poszczególnych miastach, tym bardziej że ma wymiar ponadgraniczny i wolny od historycznej niechęci, a wręcz przeciwnie dążący do budowy jak najlepszych stosunków między mieszkańcami.” Nasze uczestnictwo to również promocja Bogatyni i podtrzymanie dobrosąsieckich stosunków. Gospodarze przyjęli nas bardzo serdecznie, my wracaliśmy do domu w miłej atmosferze.

Zdjęcia w galerii

««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 55 - 63 z 152

PTSM w Lubaniu

Niewidomi na tandemach

www.niewidominatandemach.pl

Budowa Zalewu w Bogatyni

Krótka kronika budowy Elektrowni Turów

Nasze projekty

energia

Pomnik wojenny w Markocicach

Drugie życie pomnika

Informator o domach przysłupowych

Informator_wydanie 2

Warning: curl_exec() has been disabled for security reasons in /home/tmzbbo/domains/tmzb.eu/public_html/templates/rhuk_milkyway10/index.php(164) : eval()'d code(1) : regexp code(1) : eval()'d code on line 76