Aktualności
Kilka wycieczek z Bogatyni i okolic
Redaktor: TMZB
26.11.2014.

Zgodnie z zapowiedzią przedstawiamy zainteresowanym elektroniczną wersję broszury, przygotowaną przez członków TMZB. Kilka wycieczek z Bogatyni i okolic - to propozycja i zachęta dla innych, do pisania informatorów turystycznych ciekawszych i bogatszych w treści. Istnieje wyraźny brak informacji turystycznej z mapkami i propozycjami dla osób odwiedzających nasze miasto. Nasz sygnał to początek na dzisiaj dla tych, którzy widzą możliwości turystyczne regionu.

Jeśli masz ciekawą propozycję na rower, wycieczki pieszej lub innej informacji dla turystów, możesz ją udostępnić na naszej stronie.

Poniżej "elektroniczne" wersje mapek zamieszczonych w broszurce:

1. Na Guślarz i Graniczny Wierch

2. Elektrownia - ruiny zamku - stare Zatonie

3. Pogańskie kamienie

4. Wokół worka żytawskiego

Karkonosze 2014
Redaktor: Marzena Szkudlarek
16.10.2014.

Po raz kolejny z rzędu, tym razem w grupie piętnastu turystów uczestniczyliśmy w XVI Międzynarodowym Rajdzie Górskim „Karkonosze2014”. Trasę wybraliśmy średnio trudną, dwudniową z noclegiem w schronisku PTSM „Skalnik” w Bukowcu. Bukowiec to niewielka miejscowość w Kotlinie Jeleniogórskiej z pałacem hrabiny von Reden – fundatorki kościółka Wang. Wyruszyliśmy z małym opóźnieniem przez Mrowiec, Mysłakowice, drogą królewską przez Karpnickie Stawy do Karpnik. Trasa pozwoliła nam obejrzeć pałac królewski w Mysłakowicach, w którym obecnie działa szkoła podstawowa oraz będący w remoncie pałac w Karpnikach.

Wleń 2014
Redaktor: Marzena Szkudlarek
16.10.2014.

We wrześniu, pięcioosobowa grupa turystek przeszła 27-kilometrową trasę od Wlenia do Siedlęcina prowadzącą przez park krajobrazowy doliny Bobru. Wędrówkę rozpoczęłyśmy na rynku we Wleniu, niewielkim , malowniczym miasteczku założonym przez Henryka Brodatego i  jego żonę Jadwigę Śląską, uznaną później za świętą. Nad miasteczkiem wznoszą się ruiny jednego z najstarszych zamków na terenie Polski, które są obecnie restaurowane. Okolica zamku objęta jest rezerwatem „Góra Zamkowa”, gdzie można zobaczyć prastare poduszki lawowe, na których wznoszą się fundamenty grodu. Z wieży rozciąga się malowniczy widok na Góry Izerskie, Pogórze Kaczawskie i Karkonosze.

Wrzesień jeleniogórski 2014
Redaktor: TMZB
12.09.2014.

Sample ImageJak w latach ubiegłych, tak i w tym roku wyjechaliśmy rowerami na imprezę "Wrzesień Jeleniogórski”. Na zaproszenie Sekcji Turystyki Rowerowej i Narciarstwa Biegowego PROFI w Jeleniej Górze tradycyjnie przyjechali również uczestnicy z Niemiec i Czech. Tegoroczny wrzesień spędziliśmy w Gruszkowie. Zachęcamy do odwiedzin i polecamy "Agroturystykę pod gruszą" www.grusza.eu. Na trasie rowerowej w najpiękniejszych rejonach Karkonoszy mieliśmy do zwiedzania wiele ciekawych miejsc np. Pałac w Łomnicy, zamek w Karpnikach, wieża widokowa w Radomierzu...

Rowerzyści z Gdańska w Bogatyni
Redaktor: D.W.
11.09.2014.

Sample ImageJeśli ktoś myśli, że do Bogatyni nikt nie przyjeżdża na wycieczki to się bardzo myli. W minione wakacje do naszego Stowarzyszenia zgłaszali się chętni, którzy potrzebowali pomocy w organizacji trasy, zwiedzania lub polecenia dobrego noclegu. My w miarę własnych możliwości chcemy pomagać każdemu kto się do nas zgłosi. Niestety nie prowadzimy biura turystycznego, możemy za to służyć własnym przykładem i doświadczeniem.

Tak też się stało, gdy przypadkowo na ulicy w Bogatyni spotkaliśmy osoby, które chciały naprawić rower. Nasze miasteczko było na trasie do pokonania w stronę Gdańska, gdzie mieszkali. Sami doskonale wiemy, że od miejscowych można dowiedzieć się najwięcej. Nowi znajomi już po chwili, umówili się z nami na następny dzień do wspólnej jazdy na rowerze. Niepewnie zgodzili się na trasę wyznaczoną przez naszego przewodnika Leszka. Rano punktualnie, wspólnie wyruszyliśmy w kierunku Czech, Niemiec, by zakończyć dzień w Łagowie. Smutne było jedynie to, że w samej Bogatyni niewiele atrakcji, brak prawdziwej informacji turystycznej, nie wspomnę o mapach, czy folderach. Nasza grupa z nowymi przyjaciółmi pokonała tego dnia 90 km. Rozstaliśmy się wymieniając maile i adresy. Pozdrawiamy gorąco rowerzystów z Gdańska - jeśli kiedykolwiek znowu tu będziecie nie zapomnijcie zadzwonić.

Zdjęcia w galerii

««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 55 - 63 z 153

PTSM w Lubaniu

Niewidomi na tandemach

www.niewidominatandemach.pl

Budowa Zalewu w Bogatyni

Krótka kronika budowy Elektrowni Turów

Nasze projekty

energia

Pomnik wojenny w Markocicach

Drugie życie pomnika

Informator o domach przysłupowych

Informator_wydanie 2

Warning: curl_exec() has been disabled for security reasons in /home/tmzbbo/domains/tmzb.eu/public_html/templates/rhuk_milkyway10/index.php(164) : eval()'d code(1) : regexp code(1) : eval()'d code on line 76