Aktualności
Spacer po Górach Łużyckich
16.03.2016.

Bliskie nam Góry Łużyckie to tereny warte zobaczenia. Strony internetowe proponują wycieczki piesze, rowerowe, czy wspinaczki z bardzo dobrze oznakowanymi szlakami. Ostatnia nasza wędrówka nie zapowiadała się wyjątkowo z powodu pochmurnej pogody, jednak nikt nie zrezygnował. Wyjechaliśmy z Bogatyni jak zwykle prywatnymi autami w kierunku Hradka, dalej Dolni Sedlo, gdzie na niewielkim parkingu przy boisku sportowym zostawiamy auta i dalej wąską drogą idziemy na szlak. Wędrowanie wśród skał po tych terenach, to zaliczanie poszczególnych punktów widokowych naturalnych, poznawanie historii i ciekawostek. Trasa po której szliśmy była już znana przez prowadzącego, a ponieważ był z nami jeden Czech, stąd i czytanie tablic, znaków w lesie było dla nas łatwe.

Po śniegu na Smrek
09.03.2016.

Początek roku 2016 bez śniegu bardzo zachęcił nas do pieszych wycieczek. Jeśli raz spróbujesz chcesz znowu i znowu. Przez ostatnie kilka tygodni "zaliczyliśmy":

Chrastavské šlápoty, górę Lausche, Ořešník i Štolpišský vodopád, Guślarz – Výhledy, Hvozd – Hochwald. Wszystko w najbliższej okolicy, chociaż również za granicą.

Kolejna sobota to wcale nie niski szczyt – Smrek, i… niezaplanowany śnieg.

Na pewno wielu z Was już tam było, my również, ale każda pora roku daje inne doznania i inne widoki. Wędrówkę rozpoczęliśmy na rynku z Nowego Města (Cz) w kierunku źródła Kyselki. Szlakiem niebieskim na sam szczyt, powrót szlakiem zielonym.

Hvozd - Hochwald
16.02.2016.
 Sobota i kolejna wędrówka. Aktywnych nie brakuje (4 auta). Kierunek - Niemcy, niedaleko Oybin. Zaplanowane wejście to Hochwald (D) lub Hvozd (Cz) – „góra graniczna w masywie Gór Łużyckich w paśmie Sudetów Zachodnich, w Niemczech i Czechach (749 m n.p.m). Rozpoczynamy z parkingu po stronie niemieckiej (Am Kammloch), wchodzimy do lasu. Leśna droga prowadzi nas oznakowanym niebieskim szlakiem aż do rozwidlenia i tablicy informacyjnej, która wyraźnie wskazuje dalszą drogę. My wybieramy szlak zielony w kierunku Krompach. Mijamy wycinkę drzew i zbocze, z którego rozpościera się piękny widok. Ciekawostką jest mijane miejsce, ławeczka i olbrzymi kamień z napisem „Tu przesiadywał Hajny Korselt”. Dalej drogą aż do wyjścia z lasu, po czym krótko asfaltem w prawo do niewielkiej miejscowości Krompach.

Guślarz - Výhledy
09.02.2016.

Wędrówkę na Guślarz już opisywaliśmy w wydanej przez nas niewielkiej broszurce pt. „Kilka wycieczek z Bogatyni i okolic”. Mimo to zachęcamy ponownie (inną trasą). Guślarz jest wzniesieniem ciekawym historycznie i atrakcyjnym krajobrazowo. Niespodzianki gwarantowane, bo przecież szlak nie oznakowany, pogoda może być różna, widoki to na czeską, to na polską stronę równie piękne, prowiant i napoje koniecznie do zabrania ze sobą, w lesie napotkana zwierzyna, czyli trochę przeszłości.

My wyruszyliśmy z Bogatyni w kierunku Opolna, po przejściu drogi głównej (Bogatynia - Sieniawka) skręciliśmy w lewo do lasu i wzdłuż granicy krętym starym szlakiem na sam szczyt 569m npm.

Ořešník - Štolpišský vodopád
03.02.2016.

Ostatni styczniowy sobotni wypad nie potrzebował wielkich przygotowań. Do Czech przecież niedaleko, wystarczy grupa przyjaciół i jeden prowadzący.

Ludzie przyjeżdżają tu z bardziej odległych miejsc, nasza grupa z Bogatyni wyjechała do Hejnic ok. 9:30 i od Bazyliki w prawo pod górę niecały kilometr. Przed wejściem do lasu zostawiamy auta. Z parkingu w lewo już tylko piechotą, początkowo nieoznakowaną ścieżką kierujemy się na czerwony szlak. Podziwiamy skały i widoki, które stworzyła natura. Docieramy na sam szczyt Ořešníka (800m n.p.m.), dalej dziwnie poukładane kamienie z płynącą lub zmrożoną wodą – wodospady. Wracamy żółtym i zielonym szlakiem do Ferdinandova. Trasy oznakowane i jeśli masz mapę nie możesz się zgubić, czas naszej wędrówki ok. 5 godzin. Latem z uwagi na piękną okolice, musisz pozostać dłużej. Tradycyjnie zaliczamy w gospodzie czeski gulasz i knedliki, przyjemne podsumowanie wycieczki. Zadowoleni z dobrą i pozytywną energią po godzinie 16:00 jesteśmy w swoich domach.

Za tydzień kolejna wyprawa, najlepsza sobota.

Dokładne szczegóły trasy oraz inne propozycje możecie doczytać na http://www.goryizerskie.pl/?file=art&art_id=218 – polecamy.

Zdjęcia z wycieczki możecie zobaczyć w galerii.

««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 28 - 36 z 153

PTSM w Lubaniu

Niewidomi na tandemach

www.niewidominatandemach.pl

Budowa Zalewu w Bogatyni

Krótka kronika budowy Elektrowni Turów

Nasze projekty

energia

Pomnik wojenny w Markocicach

Drugie życie pomnika

Informator o domach przysłupowych

Informator_wydanie 2

Warning: curl_exec() has been disabled for security reasons in /home/tmzbbo/domains/tmzb.eu/public_html/templates/rhuk_milkyway10/index.php(164) : eval()'d code(1) : regexp code(1) : eval()'d code on line 76