Aktualności
Pierwsza wycieczka z cyklu z Janem Nepomucenem
Redaktor: Marzena Szkudlarek
02.05.2011.

Frydlant zamek W sobotę 30 kwietnia około godziny dziesiątej, spod Urzędu Miasta,  grupa 37 osób (w tym 5 dzieci) wyruszyła na pierwszy w tym sezonie rajd rowerowy. Była to krajoznawcza wycieczka na „rozgrzewkę” po zimie, w trakcie której obejrzeliśmy trzy figury Jana Nepomucena oraz przyjrzeliśmy się ceremonii otwarcia sezonu kajakowego na rzece Smeda (nasza Witka).

Czytaj wiecej

Zagranicznych wypraw rowerowych ciąg dalszy...
Redaktor: TMZB
27.04.2011.

PekinW zeszłym roku przedstawiliśmy relacje członków naszego towarzystwa z wypraw rowerowych do Irlandii i na Bałkany.

W tym roku zaczynamy od relacji z wyjazdu do Chin.

W dniach 26 marca - 11 kwietnia 2011 roku wycieczkę do Chin zorganizował opisywany już na naszych stronach Klub Przygody CYKLOTRAMP z Krakowa.

Szansy na taki wyjazd nie mógł przepuścić nasz kolega Grzegorz. Poniżej jego krótkie wspomnienia.

Polecieliśmy z Warszawy do Pekinu (z przesiadką w Moskwie).

Pierwsze dwa dni spędziliśmy w Pekinie. Zwiedzaliśmy miasto – plac Tien An Men i pobliskie uliczki, “Zakazane miasto”, próbowaliśmy pierwsze chińskie potrawy serwowane na straganach.

Kolejny etap to podróż pociągiem ok. 2 tys. km na południe do Guilin i Yangshuo, skąd rozpoczęliśmy zwiedzanie na rowerach. Nie wszędzie dało się dojechać rowerem, więc było też kilka pieszych wypadów. Pieszo wspinaliśmy się np. na wzgórze księżycowe “Moon Hill”, zwiedzaliśmy jaskinie wodne “Water Cave”, czy ryżowe tarasy... Na trasie rowerowej mijaliśmy wsie i miasteczka, plantacje pomarańczy, herbaty, było też do pokonania kilka stromych gór.

Większe miejscowości przez które przebiegała nasza wycieczka to

Yangshuo – XinPing - Guilin – PingAn – Chengyang – ZhaoXing.

Po rowerowych eskapadach na południu Chin znów wróciliśmy do Pekinu. Tym razem wspinaliśmy się na Wielki Mur – Mutianyu Great Wall, później zwiedziliśmy m.in. zakład produkujący naczynia i ozdoby miedziane ręcznie malowane oraz fabrykę jedwabiu. Udaliśmy się także na pokaz parzenia herbaty.

Ostatni dzień w Pekinie przeznaczyliśmy na wycieczkę rowerową. Po drodze zwiedziliśmy centrum olimpijskie oraz klasztor Yong he gong.

Łącznie z przelotami wyprawa trwała 17 dni. Z tego na rowerach spędziliśmy 8 dni pokonując około 540 km.

Zdjęcia z wyprawy prezentujemy w naszej galerii, a szerszy opis wyjazdu znajduje się na stronie http://www.grzegsik.republika.pl

Nowość
Redaktor: TMZB
20.01.2010.

Zapraszamy do nowego działu „Wspomnienia” . Zawarte są tu wspomnienia ludzi, którzy jako pierwsi przybyli na ziemie odzyskane, tak dawniej nazywane. W TMZB tego zadania podjęła się pani Barbara Tomczyk i pan Marian Walendowski.

125 rocznica utworzenia kolejki wąskotorowej
Redaktor: Marzena Szkudlarek
08.11.2009.

Warto wiedzieć! Ciuchcia.

W październiku mija 125 rocznica utworzenia kolejki wąskotorowej uruchomionej 1884r :Żytawa – Bogatynia – Markocice, przedłużoną 1900 roku do Hermanic. Była to jedyna sudecka wąskotorówka prowadząca przewozy międzynarodowe.
Czytaj wiecej

3 dni w TMZB 29-30-31 maj 09r.
10.06.2009.

Początek Karbonali - mimo deszczowej pogody, kilkunastu zapalonych rowerzystów przyjechało na otwarcie. Nie zrezygnowaliśmy z zaznaczenia silnej grupy rowerowej i pozytywnego hartu ducha.

Dni energii, są dobrym pomysłem na wycieczkę rowerową do Kopalni i Elektrowni, szczególnie dla przybyłych gości, razem około 40 osób, szczególnie gdy dzień kończy się ogniskiem integracyjnym bez deszczu.:)

Czytaj wiecej

««  start « poprz. 11 12 13 14 15 16 17 18 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 154 - 158 z 158

PTSM w Lubaniu

Niewidomi na tandemach

www.niewidominatandemach.pl

Budowa Zalewu w Bogatyni

Krótka kronika budowy Elektrowni Turów

Nasze projekty

energia

Pomnik wojenny w Markocicach

Drugie życie pomnika

Informator o domach przysłupowych

Informator_wydanie 2

Warning: curl_exec() has been disabled for security reasons in /home/tmzbbo/domains/tmzb.eu/public_html/templates/rhuk_milkyway10/index.php(164) : eval()'d code(1) : regexp code(1) : eval()'d code on line 76