Aktualności

Druga wycieczka z cyklu "Z Janem Nepomucenem" - nepomuki i arboretum
Redaktor: Marzena Szkudlarek
17.05.2011.

15 maja odbyła się kolejna wycieczka z cyklu „z Janem Nepomucenem”. Mimo, że każdy z przeszło dwudziestoosobowej grupy wiele razy był w Hejnicach, nikt nie jechał tam w tak nietypowym celu. Trasa „lajt - sielanka” przyjemna i malownicza, z dala od głównych dróg, z przystankiem w parku na wzgórzu zamkowym we Frydlancie szybko doprowadziła nas do celu.

Czytaj wiecej

Rajd gwieździsty (Sternradfahrt)
10.05.2011.

W tym roku (7 maja) już po raz kolejny członkowie naszego Stowarzyszenia wzięli udział w międzynarodowym Gwieździstym Rajdzie Rowerowym Powiatu Görlitz - Sternradfahrt. Jubileuszowa wspólna wyprawa rowerowa, odbyła się po raz dziesiąty,  pod hasłem „800 lat na wspólnej drodze” i miała za zadanie promować stary szlak handlowy oraz wystawę „via regia”. Indywidualnie lub w zorganizowanej grupie można było pokonywać ustalone trasy w formie gwiazdy ze wszystkich stron powiatu Görlitz. Cel – Browar Landkskron Görlitz. My rozpoczęliśmy w Bogatyni. W Zittau otrzymaliśmy paszporty uczestnika upoważniające do zbierania stempli. Jechaliśmy przez Hirschfelde, Schlegel, Dittersbach, Kiesdorf do Görlitz. Na mecie przygotowany był program artystyczny połączony z losowaniem nagród.
Mapki z wyznaczonymi trasami oraz punktami przystawiania pieczątek dostępne na stronie internetowej www.gern-radfahren.de

Zdjęcia w galerii.

Pierwsza wycieczka z cyklu z Janem Nepomucenem
Redaktor: Marzena Szkudlarek
02.05.2011.

Frydlant zamek W sobotę 30 kwietnia około godziny dziesiątej, spod Urzędu Miasta,  grupa 37 osób (w tym 5 dzieci) wyruszyła na pierwszy w tym sezonie rajd rowerowy. Była to krajoznawcza wycieczka na „rozgrzewkę” po zimie, w trakcie której obejrzeliśmy trzy figury Jana Nepomucena oraz przyjrzeliśmy się ceremonii otwarcia sezonu kajakowego na rzece Smeda (nasza Witka).

Czytaj wiecej

Zagranicznych wypraw rowerowych ciąg dalszy...
27.04.2011.

PekinW zeszłym roku przedstawiliśmy relacje członków naszego towarzystwa z wypraw rowerowych do Irlandii i na Bałkany.

W tym roku zaczynamy od relacji z wyjazdu do Chin.

W dniach 26 marca - 11 kwietnia 2011 roku wycieczkę do Chin zorganizował opisywany już na naszych stronach Klub Przygody CYKLOTRAMP z Krakowa.

Szansy na taki wyjazd nie mógł przepuścić nasz kolega Grzegorz. Poniżej jego krótkie wspomnienia.

Polecieliśmy z Warszawy do Pekinu (z przesiadką w Moskwie).

Pierwsze dwa dni spędziliśmy w Pekinie. Zwiedzaliśmy miasto – plac Tien An Men i pobliskie uliczki, “Zakazane miasto”, próbowaliśmy pierwsze chińskie potrawy serwowane na straganach.

Kolejny etap to podróż pociągiem ok. 2 tys. km na południe do Guilin i Yangshuo, skąd rozpoczęliśmy zwiedzanie na rowerach. Nie wszędzie dało się dojechać rowerem, więc było też kilka pieszych wypadów. Pieszo wspinaliśmy się np. na wzgórze księżycowe “Moon Hill”, zwiedzaliśmy jaskinie wodne “Water Cave”, czy ryżowe tarasy... Na trasie rowerowej mijaliśmy wsie i miasteczka, plantacje pomarańczy, herbaty, było też do pokonania kilka stromych gór.

Większe miejscowości przez które przebiegała nasza wycieczka to

Yangshuo – XinPing - Guilin – PingAn – Chengyang – ZhaoXing.

Po rowerowych eskapadach na południu Chin znów wróciliśmy do Pekinu. Tym razem wspinaliśmy się na Wielki Mur – Mutianyu Great Wall, później zwiedziliśmy m.in. zakład produkujący naczynia i ozdoby miedziane ręcznie malowane oraz fabrykę jedwabiu. Udaliśmy się także na pokaz parzenia herbaty.

Ostatni dzień w Pekinie przeznaczyliśmy na wycieczkę rowerową. Po drodze zwiedziliśmy centrum olimpijskie oraz klasztor Yong he gong.

Łącznie z przelotami wyprawa trwała 17 dni. Z tego na rowerach spędziliśmy 8 dni pokonując około 540 km.

Zdjęcia z wyprawy prezentujemy w naszej galerii, a szerszy opis wyjazdu znajduje się na stronie http://www.grzegsik.republika.pl

««  start « poprz. 11 12 13 14 15 16 17 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 145 - 152 z 152

PTSM w Lubaniu

Niewidomi na tandemach

www.niewidominatandemach.pl

Budowa Zalewu w Bogatyni

Krótka kronika budowy Elektrowni Turów

Nasze projekty

energia

Pomnik wojenny w Markocicach

Drugie życie pomnika

Informator o domach przysłupowych

Informator_wydanie 2

Warning: curl_exec() has been disabled for security reasons in /home/tmzbbo/domains/tmzb.eu/public_html/templates/rhuk_milkyway10/index.php(164) : eval()'d code(1) : regexp code(1) : eval()'d code on line 76