Aktualności
Redaktor: D.W.
11.06.2012.

XI Rowerowy Zlot Gwiaździsty do Löbau 2012

Kolejny raz mieliśmy okazję uczestniczyć w imprezach organizowanych przez naszych sąsiadów. Rowerowy Zlot Gwieździsty po raz 11 organizowany przez Powiat Ziemski Görlitz, partner polski – Powiat Zgorzelec. Projekt realizowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz przy wsparciu Euroregionu Nysa. Tak naprawdę dobrych projektów praktycznie możemy uczyć się od Niemców. Nasze działania skupiły się jedynie na ogłoszeniu i podaniu linków na naszej stronie internetowej, informacji o zbiórce, miejscu i godzinie wyjazdu. Wszystko inne mieliśmy w mapkach i folderach podanych w języku polskim na starcie lub na trasie przejazdu. Nie ukrywamy, że liczyliśmy na większą frekwencje chętnych, tym bardziej że w grupie raźniej na obcej ziemi, a i promocja większa. Trasa w układzie gwiaździstym miała 10 punktów startowych, meta w Löbau w nowo powstałym miejscu po byłych terenach przemysłowych, na nowo zagospodarowanych. Miejsce, by cieszyć i uprzyjemniać dobrze spędzony czas i wypoczynek ludzi. Koniec trasy – Krajowa Wystawa Ogrodnicza - jest imprezą otwartą i czynną do października tego roku. Rowerzyści mogli zwiedzać to miejsce, korzystać z innych atrakcji tego dnia za jedyne 2 euro, oraz automatycznie wziąć udział w loterii fantowej. Niestety nikt z naszej grupy nie doczekał się losowania ponieważ powrót do domu też na rowerze, czyli razem około 100 km. Pierwsze wrażenie po przyjeździe to ogrom hali targowo – widowiskowej na około 4.000 m2  z miejscem na około 3.000 osób. Porządek i wyznaczone miejsca na rowery, nic nie ginie i nie musisz pilnować (wszystko ma swoje miejsce).

Jak oni to robią ?!! W hali, czy na dworze można było zwiedzać kilka sektorów, górą czy doliną na ok. 1 km promenada, prowadziła przez tereny wystawowe o powierzchni ok. 20 hektarów różnych obszarów tematycznych.

W pamięci zostaną nam niespodziewane, miłe spotkania z przyjaciółmi z Bautzen (też rowerzyści), wiele pamiątkowych zdjęć, wspólnie spędzony czas i wspólny powrót do domu, pogoda straszyła. Trasa powrotna trochę z przygodami i śmiechem. Prowadzący Leszek pod naporem słabszego ogniwa, zboczył z drogi i krótki odcinek gliniany kilkoro z nas pokonało pieszo. Radość była tym większa, że po paru kilometrach w górę o dobrym czasie dojrzeliśmy dobrze nam znane kominy Elektrowni Turów. Wszyscy szczęśliwi, zadowoleni prawie nie zmęczeni w cieplej wannie przy gorącej kawie lub zimnym piwie wspominali udany wyjazd.

Z pozdrowieniami zapraszamy na rowery z namiUśmiech

Trasa, którą przejechaliśmy:

Bogatynia – Działoszyn - Bratków - Krzewina – Ostritz - klasztor ST. Marienthal - Ostritz - Kiesdorf - Bernstadt - Kemnitz - Buschschenke - Herwigsdorf - Löbau - Niedercunnersdorf - Obercunnersdorf - Strahwalde - Hernhut - Grosshennersdorf - Dittelsdorf - Hirschfelde - Bogatynia

galeria zdjęć

Więcej na:

Wycieczka do Görlitz
Redaktor: Jadwiga Bystrykowska
01.12.2011.

Nieplanowany spontaniczny wyjazd do Görlitz i Löbau zainteresował 10 osób. Posługując się grupowymi biletami ZVON pojechaliśmy z Bogatyni do Zgorzelca i ze stacji PKS pieszo ulicami miasta, potem przez Most Staromiejski udaliśmy się na rynek Görlitz.

Czytaj wiecej

Wycieczka do Liberca
Redaktor: Jadwiga Bystrykowska
01.12.2011.

Mimo wcześniejszej deklaracji – chętnych tylko 5 osób. Rano chłodno. Do autobusu na 8.20 w Kunraticach podwiózł nas mąż Krysi. Kierowca Polak z dworca PKS we Frydlancie podwiózł nas na stację PKP, gdzie czekał już pociąg do Liberca.

Po trasie piękne widoki, tunel. W Libercu byliśmy po 9-tej.

Tramwajem nr 2 dojechałyśmy do muzeum, które było czynne już od 9.00. Potężny gmach, przestronne wnętrza i według nas skromne wyposażenie. Obejrzałyśmy jednak pomieszczenia na wszystkich poziomach, w tym wystawę szkła – zbiory Josefa Kaplickiego, którego wyroby na światowej wystawie EXPO’58 w Brukseli zdobyły złoty medal. Ciekawe zbiory stanowiły też instrumenty z XVI wieku a opiekun tego pomieszczenia uruchomił nam pianolę z miłymi dla ucha melodiami.

Po 2 godzinnym zwiedzaniu muzeum tramwajem nr 3 dojechałyśmy do pętli pod wyciąg na Jested. Ponieważ kolejka linowa była nieczynna, pieszo pokonałyśmy strome zbocze pod kolejką i 1,5 godziny odpoczywałyśmy w restauracji na szczycie. Gęsta mgła ustąpiła dopiero przed 14-tą, więc po krótkiej sesji zdjęciowej zeszłyśmy niebieskim szlakiem do pętli tramwajowej. Pociągiem o 16.30 wyjechałyśmy do Frydlantu, a ze stacji PKS do Kunratic autobusem o 17.30. Było już całkiem ciemno, gdy pieszo wracałyśmy z Kunratic do Bogatyni.

Całą jazdę po trasie do Liberca i z powrotem firmowałyśmy grupowym biletem Euroregionu Nysa ZVON. Polecamy wszystkim turystom ten sposób podróżowania.

Galeria zdjęć.

Wycieczka do Bautzen
Redaktor: Dorota
23.12.2011.

Mimo deszczowej pogody udało nam się odwiedzić Bautzen, http://www.oberlausitz.com/ferien/kulturell/pl/bautzen.htm niedalekie miasto w Niemczech. Pisaliśmy już nie raz i myślę ze nie trzeba nikogo namawiać do wycieczek, niestety najbliżej nam do Niemiec lub Czech. O tej porze roku odbywa się tam Jarmark Wacława, a że pociągi niemieckie miłe i przyjazne zachęcamy do jazdy.

Skorzystałyśmy z biletu grupowego ZWON, który obowiązuje krótko mówiąc w Euroregionie Nysa. Można go kupić w PKS Bogatynia po wcześniejszym zgłoszeniu.

Całodzienny bilet, dzięki któremu za 25 zł można jeździć pociągiem i komunikacją miejską w trzech krajach? Tak, pod warunkiem że w Zgorzelcu lub w Görlitz z polskiego pociągu przesiądziesz się do niemieckiego pociągu, autobusu lub tramwaju. Z całodziennym biletem Euro-Nysa można wybrać się z Bogatyni na wycieczkę środkami komunikacji publicznej (autobus, pociąg) i przemieszczać się w regionie przygranicznym Polski(Jeleniej Góry), Niemiec i Czech. Dzięki transgranicznej ofercie komunikacji pasażerskiej można zaplanować indywidualne lub zbiorowe wycieczki do najciekawszych miejsc Euroregionu Nysa.

Cena biletu Euro-Nysa wynosi 25 zł lub 75 zł dla pięciu osób. Bilet zbiorowy Euro-Nysa jest ważny dla grupy do pięciu osób bez ograniczeń wiekowych, podróżujących wspólnie. Można go kupić z dwudniowym wyprzedzeniem.

Więcej na:

Nasza wycieczka zaprzyjaźnionej grupy powidła się znakomicie, czego i Wam życzymy w czasie najbliższych nadchodzących wolnych dni – warto skorzystać z biletu i odwiedzić ciekawe miejsca niedaleko Bogatyni.

Galeria zdjęć

Niedzielne wypady - Gryfów
Redaktor: D.W.
10.06.2012.

Niedzielne wypady

Na świetny pomysł wpadli rowerzyści z Gryfowa. Jeden z naszych kolegów zainteresował się ciekawą propozycją wyjazdu rowerem, do  którego dołączyło się kilkoro pozostałych. To co najbliżej często staje się niezauważalne, najbliższa okolica okazuje się równie piękna i ciekawa. Przeglądana przez nas strona http://www.rowery.gryfow.pl/ i poznani ludzie, wyjazdy organizują regularnie i każdy kto przyjdzie w niedziele na rynek o godzinie 10:00 do Gryfowa może jechać. Na temat przebiegu trasy doczytajcie więcej na ich stronie. Nas zaciekawił sam pomysł i tematy wycieczek, które za każdym razem mogą być inne i za każdym razem inni ludzie. Poznani w tą niedziele okazali się wyjątkowo sympatyczni i pozytywni. W czasie jazdy zaczęły padać pomysły wspólnych wyjazdów jednodniowych, zobaczymy czy się powiodą?

Przejechana trasa około 130 km:

Bogatynia – Gryfów – Olszyna Podgórska – Lubomierz – Pławna – Mojesz – Szwajcaria Lwówecka – Płóczki Górne i Dolne – Olszyna Podgórska – Gryfów – Bogatynia

Nasza galeria zdjęć oraz opis i galeria zdjęć na stronie www.rowery.gryfow.pl/

Polecane przez nas i warto odwiedzić:

www.zamekslaskichlegend.pl

Pławna Dolna - Zamek Śląskich Legend

www.gryfow.org.pl

««  start « poprz. 11 12 13 14 15 16 17 18 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 127 - 135 z 158

PTSM w Lubaniu

Niewidomi na tandemach

www.niewidominatandemach.pl

Budowa Zalewu w Bogatyni

Krótka kronika budowy Elektrowni Turów

Nasze projekty

energia

Pomnik wojenny w Markocicach

Drugie życie pomnika

Informator o domach przysłupowych

Informator_wydanie 2

Warning: curl_exec() has been disabled for security reasons in /home/tmzbbo/domains/tmzb.eu/public_html/templates/rhuk_milkyway10/index.php(164) : eval()'d code(1) : regexp code(1) : eval()'d code on line 76