Aktualności
Wspólne wyprawy z rowerzystami z Gdańska
Redaktor: D.W.
25.07.2017.

W 2014 r. przypadkowo na ulicy w Bogatyni spotkałam Zbyszka, któremu zepsuł się rower. Z rozmowy wynikało, że jest przejazdem, z grupą przyjaciół, w drodze powrotnej do Gdańska. Dzień później nasza ekipa jedzie z gdańską 10 osobową grupą przez Czechy i Niemcy do Zgorzelca. Spotykamy się ponownie za rok, ekipa z TMZB na rowerach w Gdańsku. Tym razem to oni poświęcają swój czas i prowadzą nas po nieznanych ścieżkach rowerowych. W lipcu tego roku rowerzyści z Gdańska znowu wrócili do Bogatyni rowerami, na 10 dniowy urlop. Sympatyczną grupę nie sposób zostawić, oferujemy pomoc w organizacji tras i… jeździmy razem. Tylko u nas rowerem przez 3 kraje, lub 3 wędrówki.  Dzień, który zapamiętamy szczególnie to wycieczka do Hejnic, w której uczestniczył proboszcz Jan Dochniak z parafii św. Maksymiliana Marii Kolbego. Miłe spotkanie, musimy to powtórzyć. A o to kilka miejsc, do których dotarliśmy razem z gdańskimi rowerzystami:

Czytaj wiecej

Toruń - Bogatynia
25.07.2017.

Jedziemy dalej: Toruń – Żnin – Poznań.

W Toruniu zwiedzamy wszystkie (prawie) muzea. Uczymy się piec pierniki...

Na trasie mijamy też Bydgoszcz.

Pogoda nie rozpieszcza, nastroje dopisują. Zwiedzamy, oglądamy i notujemy. Kolejka wąskotorowa z muzeum w Żninie (a właściwie w Wenecji) zainteresowałaby niejednego w Bogatyni. Przy muzeum hostel warty polecenia. Ciekawe i sympatyczne miejsce, a podróż kolejką wąskotorową między innymi przez Biskupin wyjątkowa, chętnych nie brakuje. Na trasie Gniezno z atrakcjami dla turystów i inne mniejsze miasteczka. Następny przystanek Poznań, tu poświęcamy trochę więcej czasu, zwiedzamy z przewodnikiem, poznajemy ludzi i nowe klimaty. Rogale świętomarcińskie trochę przereklamowane, ale wieczory na rynku pełne turystów. Jeszcze krótko jezioro Maltańskie i dalej w drogą do Zbąszynia, zataczamy koło w stronę domu.

Czytaj wiecej

Warszawa - Toruń
06.07.2017.
Pierwszego lipca tego roku, rozpoczęliśmy kolejny dwutygodniowy rajd rowerowy, pod umownym tytułem „Wzdłuż Wisły” część druga. W roku ubiegłym z metą w Warszawie, w tym roku kontynuujemy z zakończeniem w Bogatyni. Wyprawa przewiduje wiele ciekawych miejsc w tym miasta, które warto naszym zdaniem zwiedzić. Każdy rajd organizujemy dzieląc się na osoby z rowerem i osoby z wozu technicznego. Rowerzyści do stolicy dojechali pociągiem i tam rozpoczęli przygodę - razem 10 osób. Grupa techniczna na start w Warszawie, bezpiecznie dowiozła bagaże i rowery. Początek to „Warsaw City-Tour” – autobus, którym zobaczyliśmy najważniejsze atrakcje turystyczne z możliwością wysiadania i zwiedzania.

Pierwsze dwa, trudne odcinki powyżej 120 km każdy, odczuli w nogach wszyscy. Jednak Puszcza Kampinoska, gościnny Płock, szeroka i piękna Wisła oraz bogaty w zwiedzanie Toruń to jest to co trzeba zobaczyć na żywo. Jesteśmy przekonani że słodkie pierniki i inne atrakcje dodadzą nam energii i siły do dalszej jazdy.

Na całej trasie zaplanowaliśmy:

Warszawę – Płock – Toruń – Żnin – Poznań – Zbąszyń – Sława – Żagań – Bogatynia.

Kilometrów liczba niewiadoma, pogoda jeszcze nie sprawdzona, najważniejsze humor i zdrowie dopisuje.

Na drogach widoczni jesteśmy w pomarańczowych koszulkach z logo PGE  i herbem Bogatyni.

Do zobaczenia na trasie, i zapraszam do śledzenia naszej przygody na www.facebook.com

zdjęcia w galerii

XVII Parada rowerów w Jeleniej Górze
Redaktor: D.W.
06.06.2017.

Jak co roku, tak i w tym, Bogatynia była widoczna w paradzie rowerów. Nasza trasa na rowerze: z Bogatyni do Jeleniej Góry, udział w paradzie, kilka kilometrów z przyjaciółmi i powrót domu. W Bogatyni stan licznika pokazał około 160 km . Spotkanie starych znajomych z Jablonca i Jeleniej Góry, zmobilizowało nas do dodatkowej jazdy, by odwiedzić zapomniane miejsca i zrobić dodatkowe kilometry. Jak zwykle jeden kolor koszulek (niebieski) podkreślił estetykę, piękny widok i zadowolenie ze wspólnej jazdy. Słoneczna pogoda dopisała, można było się nie spieszyć i drogę pokonać tylko w słońcu. Ponad 2000 rowerzystów przejechało specjalnie zamkniętymi dla nich ulicami miasta i okolic. Pomimo zdrowego zmęczenia za rok znowu wyruszamy.

zdjęcia w galerii

Pozdrawiamy

Członkowie TMZB

Wędrówki z PGE - Grabstejn
17.05.2017.

Zapraszamy kolejną wędrówkę organizowaną przez wolontariat pracowniczy PGE .

3 czerwca 2017 - szczegóły na plakacie poniżej:

««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 1 - 9 z 156

PTSM w Lubaniu

Niewidomi na tandemach

www.niewidominatandemach.pl

Budowa Zalewu w Bogatyni

Krótka kronika budowy Elektrowni Turów

Nasze projekty

energia

Pomnik wojenny w Markocicach

Drugie życie pomnika

Informator o domach przysłupowych

Informator_wydanie 2

Warning: curl_exec() has been disabled for security reasons in /home/tmzbbo/domains/tmzb.eu/public_html/templates/rhuk_milkyway10/index.php(164) : eval()'d code(1) : regexp code(1) : eval()'d code on line 76