Aktualności
Wędrówka na szczyt góry Lausche Drukuj Email
Redaktor: D.W.
18.01.2016.

Trasę z Bogatyni do Jonsdorfu (D) wielu z nas przejechało na rowerze letnią porą.

Zupełnie inaczej te okolice wyglądają zimą, postanowiliśmy to sprawdzić. W sobotę pogoda wyjątkowo dopisała i zachęcała do pieszej wędrówki. Auta bezpieczne na parkingu blisko niebieskiego szlaku prowadzącego z miasteczka na najwyższe wzniesienie Gór Łużyckich Lausche (D) lub czeski Luž (793m). Szczyt zaliczany jest do Korony Sudetów. Doskonale oznakowana trasa prowadzi przez las. Im wyżej wchodzimy, tym śniegu więcej, i tym piękniej.

Mijamy schronisko, a właściwie restaurację górską Nonnenfelsen, a następnie gospodę Wache w górnej części Waltersdorf, po czym wspinaczka dość krętą ośnieżoną drogą na sam graniczny szczyt. Do 16 stycznia 2016r można było narzekać na brak śniegu, my w tym dniu z zadowoleniem podziwialiśmy uroki zimy. Na całej trasie ludzie, pieszo i na biegówkach, sanki z małymi i dużymi, dzieci z nartami i z instruktorem. Nasza grupa z radością obrzucała się śnieżkami. Nie wspomnę już o kilku spotkanych rowerzystach. Ostatni odcinek drogi dosyć stromy i wszyscy czuliśmy to w nogach. Po zrobieniu szybkiej fotki na szczycie (tam też znajduje się wieża telekomunikacyjna), z zadowoleniem udaliśmy się do czeskiego schroniska Horská chata Luž (648 m) na gorący posiłek i herbatę z rumem. Powrót w dół wcale nie mniej wyczerpujący, zaliczyliśmy kilka widoków (tak naprawdę do wspomnianego wcześniej Nonnenfelsen zaszliśmy dopiero w drodze powrotnej) i zejście po śliskich, ośnieżonych schodach. Cała 18 osobowa grupa poczuła przypływ pozytywnej energii z chęcią kolejnej niedalekiej wyprawy. Polecamy trasę, więcej doczytajcie na stronach internetowych.

Jeśli już będziecie w Jonsdorf nie zapomnijcie zobaczyć przepięknie utrzymane chaty łużyckie.

Zdjęcia z wycieczki możecie zobaczyć w galerii.

« poprzedni artykul   nastepny artykul »

PTSM w Lubaniu

Niewidomi na tandemach

www.niewidominatandemach.pl

Budowa Zalewu w Bogatyni

Krótka kronika budowy Elektrowni Turów

Nasze projekty

energia

Pomnik wojenny w Markocicach

Drugie życie pomnika

Informator o domach przysłupowych

Informator_wydanie 2

Warning: curl_exec() has been disabled for security reasons in /home/tmzbbo/domains/tmzb.eu/public_html/templates/rhuk_milkyway10/index.php(164) : eval()'d code(1) : regexp code(1) : eval()'d code on line 76