Aktualności
Kolejny rok z w Karkonoszach Drukuj Email
Redaktor: M.S. i J.B.
23.10.2015.

Przyszedł październik, a wraz z nim nasze coroczne wędrowanie po Karkonoszach w ramach Rajdu Euroregionu Nysa organizowanego przez PTSM Lubań. Tym razem wybraliśmy trasę trzydniową rozpoczynającą się i kończącą, jak co dwa lata,  w Szklarskiej Porębie przy DW „Rzemieślnik”. Nasza dziesięcioosobowa grupa pierwszego dnia pokonała odcinek do bazy noclegowej Orle. Po drodze na dłużej zatrzymaliśmy się w schronisku na Wysokim Kamieniu. Deszcz padał cały dzień, dlatego z przyjemnością zdjęliśmy mokre okrycia, napiliśmy się gorącej herbaty i skusiliśmy na kawałek domowego ciasta. Wieczór spędziliśmy miło przy kominku i grzanym winie. Nazajutrz aura też nas nie rozpieszczała, wprawdzie dzień był bezdeszczowy, ale za to zrobiło się zimno. Nie wiedzieliśmy, że droga z Gór Izerskich w Karkonosze prowadzi przez Bombaj!

A w Bombaju kawka, pierożki, naleśniki i co tylko dusza turysty zapragnie. Do schroniska na Hali Szrenickiej wędrowaliśmy malowniczym zielonym szlakiem prowadzącym przez Owcze Skały. Schronisko zaskoczyło nas swoim komfortem, jest ciepło, czysto, przyjemnie i nawet jest sauna! Ostatniego dnia kapryśna jesienna pogoda zaskoczyła nas słońcem, którego promienie rano co prawda rozpraszały się w gęstej mgle, ale za to koło południa mogliśmy cieszyć się słońcem i pięknymi widokami. Są wśród nas tacy, którzy nie mogą obojętnie przejść obok kawiarni Fantazja, a i dla pozostałych pachnąca kawą kafejka okazała się kusząca. Na metę dotarliśmy wcześniej niż inne grupy i pierwsi, zaraz po organizatorach ustawiliśmy się w kuchni, skąd wracaliśmy z kopiastymi miskami bigosu i herbatą. Na zakończenie zostaliśmy nagrodzeni za nasze osiągnięcia w turystyce kwalifikowanej. Zdobyliśmy nagrodę za zwycięstwo w konkursie krajoznawczym, oraz trzy puchary: dla najlepszej drużyny na trasie, dla najlepszej drużyny Dolnego śląska i za I miejsce w klasyfikacji generalnej pośród 34 drużyn. Czołowe miejsca wśród 300 uczestników w klasyfikacji indywidualnej zdobyły nasze koleżanki: szóste - Wiesia,  czwarte – obie Tereski i drugie – Jadzia. Do domu wróciliśmy dumni, zadowoleni i wypoczęci na tyle, że nazajutrz zjawiliśmy się znów w Szklarskiej Porębie, żeby przespacerować się trasą IVV. W grupce turystów, oprócz nas i organizatorów znalazła się Amerykanka i polska rodzinka mieszkająca w Niemczech. Trasa wokół Szklarskiej zaskoczyła nas swoją atrakcyjnością, a przewodniczka Ala wprowadziła ciepłą przyjazną atmosferę. Raz podziwialiśmy architekturę kliniki pulmonologicznej, to znów fotografowaliśmy się przy wodospadzie Szklarki, za chwilę huśtaliśmy się na Chybotku i cieszyliśmy oczy Złotym Widokiem. Mieliśmy też okazję odwiedzić dom malarza Vlastimila Hofmanna i obejrzeć dawną „Gierkówkę”, ultranowoczesny w latach 70-tych ośrodek dla peerelowskich vipów. Podsumowując, cieszymy się że wzięliśmy w niej udział, odpoczęliśmy, pozwiedzaliśmy i mamy kolejny weekend, który będziemy wspominać w zimowe wieczory.

galerii kilka zdjęć

« poprzedni artykul   nastepny artykul »

PTSM w Lubaniu

Niewidomi na tandemach

www.niewidominatandemach.pl

Budowa Zalewu w Bogatyni

Krótka kronika budowy Elektrowni Turów

Nasze projekty

energia

Pomnik wojenny w Markocicach

Drugie życie pomnika

Informator o domach przysłupowych

Informator_wydanie 2

Warning: curl_exec() has been disabled for security reasons in /home/tmzbbo/domains/tmzb.eu/public_html/templates/rhuk_milkyway10/index.php(164) : eval()'d code(1) : regexp code(1) : eval()'d code on line 76