Aktualności
Wleń 2014 Drukuj Email
Redaktor: Marzena Szkudlarek
16.10.2014.

We wrześniu, pięcioosobowa grupa turystek przeszła 27-kilometrową trasę od Wlenia do Siedlęcina prowadzącą przez park krajobrazowy doliny Bobru. Wędrówkę rozpoczęłyśmy na rynku we Wleniu, niewielkim , malowniczym miasteczku założonym przez Henryka Brodatego i  jego żonę Jadwigę Śląską, uznaną później za świętą. Nad miasteczkiem wznoszą się ruiny jednego z najstarszych zamków na terenie Polski, które są obecnie restaurowane. Okolica zamku objęta jest rezerwatem „Góra Zamkowa”, gdzie można zobaczyć prastare poduszki lawowe, na których wznoszą się fundamenty grodu. Z wieży rozciąga się malowniczy widok na Góry Izerskie, Pogórze Kaczawskie i Karkonosze.

Z Wlenia drogami leśnymi i polnymi dotarłyśmy do zapory wodnej na Bobrze w Pilchowicach. Jest to druga, co do wysokości zapora w Polsce, zbudowana w 1912 roku. Po krótkim odpoczynku w restauracji przy zaporze, ścieżką turystyczną przez Górę Stanek z punktem widokowym dotarłyśmy do kładki na rzece Kamiennej, gdzie nasza fotografka o mało nie wpadła do rzeki. W drodze do Siedlęcina odwiedziłyśmy jeszcze elektrownię wodną Bobrowice we Wrzeszczynie. Wieża rycerska w Siedlęcinie niestety była już nieczynna , a skromna komunikacja miejska nie pozwoliła nam na skorzystanie z transportu do Jeleniej Góry.  Zebrałyśmy resztki sił i powędrowałyśmy do Jeleniej Góry odpoczywając sobie na tarasie pięknego schroniska „Perła Zachodu”.  Dla wszystkich uczestniczek wędrówki trasa okazała się wyzwaniem, ale piękna pogoda, wesoła atmosfera i malownicza trasa wynagrodziły trud. Do domu wróciłyśmy autkiem naszej koleżanki Wiesi, której dziękujemy za podjęcie się funkcji kierowcy. Zainteresowanym sygnalizujemy, że turystyka w weekendy w Euroregionie Nysa po polskiej stronie po likwidacji PKS w Zgorzelcu jest utrudniona bez dysponowania własnym środkiem transportu.

Zdjęcia w galerii

« poprzedni artykul   nastepny artykul »

PTSM w Lubaniu

Niewidomi na tandemach

www.niewidominatandemach.pl

Budowa Zalewu w Bogatyni

Krótka kronika budowy Elektrowni Turów

Nasze projekty

energia

Pomnik wojenny w Markocicach

Drugie życie pomnika

Informator o domach przysłupowych

Informator_wydanie 2

Warning: curl_exec() has been disabled for security reasons in /home/tmzbbo/domains/tmzb.eu/public_html/templates/rhuk_milkyway10/index.php(164) : eval()'d code(1) : regexp code(1) : eval()'d code on line 76